Pozueta - Reisverslag uit Gernika-Lumo, Spanje van Jens Overal - WaarBenJij.nu Pozueta - Reisverslag uit Gernika-Lumo, Spanje van Jens Overal - WaarBenJij.nu

Pozueta

Door: Jens

Blijf op de hoogte en volg Jens

09 April 2024 | Spanje, Gernika-Lumo

Vandaag 18 km. Zonder reserveren lukt steeds, als je maar vroeg bent. Guernica gepasseerd, oorlogsmuseum gezien, Picasso heeft hier z'n beroemde schilderij van de Spaanse burgeroorlog gemaakt. Weer was fris en soms een beetje regen, de paden waren erg modderig. Snelheid ligt laag op deze route. Landschap blijft mooi en verdacht groen. Gister was erg gezellig met gezamenlijk diner en ontbijt, vandaag idem met ongeveer hetzelfde gezelschap. Allemaal ontzettend aardige mensen. Qua conditie is het nu zo dat ik de eerste 3 uur goed loop, daarna gaan zekere spieren pijn doen en moet ik wat vaker rusten. Mijn nieuwe schoenen moeten nog een beetje wennen (vivobarefoot schoenen) . Je voelt alle oneffenheden en daarmee train je je voetspieren. Gaat steeds beter en geen blaren. Conditie is nog een kwestie van opbouwen. Ondanks training vooraf is het lopen hier pittig.