Melide - Reisverslag uit Melide, Spanje van Jens Overal - WaarBenJij.nu Melide - Reisverslag uit Melide, Spanje van Jens Overal - WaarBenJij.nu

Melide

Door: Jens

Blijf op de hoogte en volg Jens

01 Mei 2023 | Spanje, Melide

Vandaag weer 26 km. Het begon mistig en heel stil, de grote groepen van het weekend zitten nu voor me. Op terras voor de alberge gister had ik 2 bijzondere ontmoetingen, allereerst met Matteo, een Engels sprekende Italiaan, heel aardig en Bob, een 75 jarige Amerikaan die niet meer dan 10 km per dag loopt. Bob is vroeger militair geweest, helikopter piloot, ook in Vietnam. Zelfs meegedaan aan de laatste beroemde evacuatie uit Saigon. Had later wel ptss, veel therapie gedaan, zweert bij z'n medicijnen. Heel aardige man, we hebben dezelfde humor, hij heeft ook veel gereisd.

Behalve de tocht zelf en alle goede Spaanse voorzieningen zijn de ontmoetingen toch wel bijzonder. Onvergelijkbaar.

Nu weer in een drukke stad, ook nog feestdag vandaag.

De alberge hier is mooi en goed voorzien, dankbaar gebruik gemaakt van invaliden douche. Heb ook privé stopcontact.

Landschap is mooi maar meer bos, dus ook schaduw. Later deze week regen.

• 01 Mei 2023 - 20:02

Jelmer En Tim Kemna:

Ik vind die mistige paadjes grappig en eng. Eind woef al woef!

Blaf woef woef woef blaf.

• 02 Mei 2023 - 09:27

Coen Kemna:

Hey Jens,wat ben je toch een fantastisch avontuur aan het beleven nu de laatste loodjes nog.Succes