Mansilla - Reisverslag uit Mansilla de las Mulas, Spanje van Jens Overal - WaarBenJij.nu Mansilla - Reisverslag uit Mansilla de las Mulas, Spanje van Jens Overal - WaarBenJij.nu

Mansilla

Door: Jens

Blijf op de hoogte en volg Jens

19 April 2023 | Spanje, Mansilla de las Mulas

26 km vandaag. Morgen Leon. De bergen lonken. Alberges waren vol of gesloten hier, dus weer een kamer voor 24 euro. Saai stadje.

Brengt me op motivatie en resultaten van deze reis. Motief is voor mij toch de ontdekking, vrijheid, het onbekende en de ontmoetingen. Het lopen is meditatief voor mij. Daarom geen muziek, afleiding en kletsen. Wel bij de stops en savonds. De leuke ontmoetingen houden ook in dat je weer afscheid neemt. Weinig blijvends hier behalve de route, omgeving en faciliteiten.

Ook een goed onderwerp van gesprek hier.

Gister vertelde een Poolse aan tafel dat ze na 3 dagen lopen emotioneel werd en steeds aan mensen van vroeger moest denken, dus heeft ze maar een paar gebeld. Ze vertelde het met veel gebaren.

Tijdens het lopen let je op kleine dingetjes zoals het pad, steentjes, kuilen, gebruik stokken, schoenen neerzetten etc. Gedachten gaan door maar hoofd is soms leeg. Vroeg in de ochtend loopt het het fijnst: stil, eerst donker en nog vol energie. Later is het moeizamer, einddoel nadert.

• 20 April 2023 - 12:31

Freek:

Hoi Jens,

het gaat je goed af zo te lezen

het roept bij mij steeds goede herinneringen op

De lange rechte weg was wel even afzien maar dat nodigt ook uit tot overpeinzingen en dat lees ik ook.

nog een prettige voortzetting gewenst.

nb: Leon is een mooie stad met een prachtige kathedraal. Hier ben ik toen een extra dag gebleven.

• 20 April 2023 - 17:41

Rovers: